DHARANA
Dharana activa els sentits externs i interns. Millora la memòria i la capacitat d'atenció.
PRATYAHARA
Viatge a través de la música Seu a la cadira, esquena recta, peus ben recolzats a terra, tanca els ulls i escolta els sons de l'exterior. Després d'uns segons, escolta els sons fora de la classe (passadís, classes contigües). A continuació escolta els sons dins de la classe.
PRANAYAMA
RESPIRACIÓ DE L'ABELLA (BRAHMARI)¡ Assegut a la cadira amb l'esquena recta, els peus ben recolzats a terra, les espatlles relaxades, la cara relaxada, tanca els ulls i escolta els sons del teu entorn, atent i relaxat. Escolta la teva pròpia respiració
ASANA
L'esquena és el pal al llarg del qual els impulsos vitals, comparable a l'electricitat, s’eleven cap el cervell alimentant l'atenció i l'entusiasme per la vida. Les pràctiques per al redreçament de la columna vertebral han de formar part del dia a dia en l'entorn escolar.
YAMAS
Objectiu: Cohesionar el grup PAS 1. Fer una petita relaxació del cos i després dir-los que vegin a la pantalla situada darrera el front les següents imatges: -el professor comença a citar el nom de cada un dels alumnes / as i els presenta somrients.
NIYAMAS
NETEJAR LA NOSTRA CASA (El nostre cos) eliminant toxines és un dels passos dins de la metodologia RYE. Els alumnes de secundària passen moltes hores asseguts rebent instrucció. En aquesta ocasió us oferim un exercici senzill que ajuda a agilitzar les mans (després de prendre moltes notes a classe) i alhora ens destensa.