Article que ofereix una pràctica aplicada a una classe de segon d'ESO d'anglès i que el seu objectiu és el potenciar la seguretat en un mateix.

 

Revista: “Cuadernos de pedagogía”

Publicació: nº 419, de gener del 2012.

 Al nº 419 de gener del 2012 “Cuadernos de pedagogía” ha publicat l’article sobre l’aplicació del ioga a l’aula realitzat per Eulàlia Muñoz professora d’anglès a secundària i formadora del “RYE España”. Un bon exemple del valor afegit que aporta el ioga a una activitat d’aprenentatge, potenciant l’atenció, la concentració, la memorització i la creativitat.

 El ioga a l’aula facilita l’aprenentatge i millora la relació entre professorat i alumnat, una afirmació ja defensada en les II Jornades sobre estrès laboral docent. Mmalalties que pot provocar, celebrades a Barcelona els dies 19 i 20 de març 2010 organitzades pel Col·legi de Llicenciats en Psicologia de Barcelona, en la qual hi  van participar alguns dels membres de la nostra associació. Malgrat que el ioga és una disciplina, ciència i filosofia mil·lenària, el percebem, avui més que mai, com a actual i viu.

Des de fa uns trenta anys sorgeixen en diferents parts del món equips formats per metges, psiquiatres, experts en ioga i mestres, que busquen comprovar, a nivell científic, la seva eficàcia com a element d’ajuda en diferents malalties, teràpies i, també, al món escolar que tanta necessitat té  de concentració. En relació amb l’entorn escolar i al llarg d’aquests últims trenta anys, la influència positiva del ioga ha estat provada a occident en països com França, Bèlgica, Regne Unit, Itàlia, Grècia, Brasil, Xile, Uruguai, Israel i Estats Units. D’altra banda, trobem el ioga dins dels currículums optatius en diverses escoles angleses, nord-americanes, australianes, coreanes i franceses.

La pregunta és: En què pot ajudar-nos el ioga en el context de l’aula? Entre les múltiples raons per les quals el ioga s’està convertint en un element vàlid i útil dins de les nostres aules, està el fet que el nostre alumnat no ha desenvolupat la seva intel·ligència emocional correctament, la qual cosa ha comportat un augment de trastorns mentals com: depressió, estrès davant els exàmens, disfuncions alimentoses, obesitat i problemes de tipus psicosomátics i/ o socials com el “bullying”, l’automarginació, l’autoexclusió, etc.. El ioga pot  donar-nos una mà enfront de trastorns físics (postura corporal), psíquics i, igualment, emocionals.


Llegir article

 

Yoga_en_el-aula-Cuadernos_de_Pedagogia-nº419_bo_Página_1

                                                                                                                   Portada article

 

 

Altres publicacions
10/02/2017
El savi Patanjali va ser el primer en codificar els Yoga Sutra. Patanjali definia el ioga com "la restricció de les fluctuacions de la ment". Les fluctuacions són tots els moviments que es generen en el nostre interior: pensaments, emocions, desitjos, records, fantasies, etc...
03/06/2015
El ioga educatiu és el tema desenvolupar en l'article escrit per Eulàlia Muñoz, presidenta i formadora del RYE España, publicat en el nº 2 de la revista "Propuestas para una escuela afectiva" coordinada per Luís López González
09/02/2015
No cal demostrar les virtuts reparadores del son, tant física com mentalment. Somiar té una funció terapèutica, artística i espiritual. En canvi, l'alt nivell d'exigència de la vida moderna és un factor constant d'estrès que genera trastorns de son tant en els adults com en els nens, encara que es…
Totes les publicacions
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>