El ioga educatiu és el tema desenvolupar en l'article escrit per Eulàlia Muñoz, presidenta i formadora del RYE España, publicat en el nº 2 de la revista "Propuestas para una escuela afectiva" coordinada per Luís López González

El ioga educatiu és el tema desenvolupar en l’article escrit per Eulàlia Muñoz, presidenta i formadora del  RYE España, publicat en el nº 2 de la revista “Propuestas para una escuela afectiva” coordinada per Luís López González

 

Ioga és la unió entre cos, ment i esperit. Segons Patañjali (primer compilador de tot el coneixement yòguic en forma escrita), el ioga és “el cessament de la fluctuació de la ment”.

El Ioga Educatiu no és la realització per part dels alumnes d’exercicis tal com se solen desenvolupar en una classe de ioga per a adults. El Ioga Educatiu té dos vessants: la primera consisteix en la pràctica del ioga en família en un centre de ioga. La segona, a integrar el ioga dins del currículum escolar, participant tot el professorat o part d’ell. En aquesta segona opció, l’objectiu és ser útil per a la pràctica docent, adaptant-se a la realitat de l’entorn, aula, moment, grup, assignatura… Representa un “vestit fet a mesura” pel docent, que és el “sastre”, i sorgeix  tant del seu coneixement com a docent com de practicant de ioga.SAM_2521

El Ioga Educatiu tampoc és “Ioga per a nens”, en el qual els nens/as acudeixen a classe de ioga per explorar i descobrir el seu cos, per jugar, dibuixar, ballar, cantar i per connectar amb el seu ésser més creatiu. El professor de Ioga per a nens introdueix a aquests al ioga, mentre que el de Ioga Educatiu els obre les portes a un aprenentatge holístic amb dos objectius: un aprenentatge més agradable, eficaç i senzill, i que coneguin el ioga per incorporar-ho en la seva vida quotidiana, aprenent a relaxar-se, conèixer-se, a mantenir una postura correcta, respirar de manera correcta. És a dir, que l’alumne senti com el ioga li ajuda a espavilar-se a la vida i gaudir de l’experiència de viure.

Llegir la resta de l’article

Altres publicacions
10/02/2017
El savi Patanjali va ser el primer en codificar els Yoga Sutra. Patanjali definia el ioga com "la restricció de les fluctuacions de la ment". Les fluctuacions són tots els moviments que es generen en el nostre interior: pensaments, emocions, desitjos, records, fantasies, etc...
09/02/2015
No cal demostrar les virtuts reparadores del son, tant física com mentalment. Somiar té una funció terapèutica, artística i espiritual. En canvi, l'alt nivell d'exigència de la vida moderna és un factor constant d'estrès que genera trastorns de son tant en els adults com en els nens, encara que es…
09/02/2015
La diferència ens fa únics i especials. El ioga treballa a la persona de forma integral, respectant la seva individualitat. Els mestres, els pares i la societat en general, tenim la responsabilitat de fomentar la igualtat entre les persones. En l’àmbit escolar, veiem que hi ha una part de l’alumnat…
Totes les publicacions
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>