Mitjançant la respiració i una bona postura de l'esquena, ben recta com una antena que ens permet captar tot el que succeeixi al nostre voltant, conseguirem eliminar tensions, contractures i desbloquejar la nostra ment. Tot això hauria de formar part de la higiene de l'aula per obrir-nos a un aprenentatge eficaç

Els exercicis de desbloqueig, d’obertura, d’irrigació del cervell han de formar part de la higiene bàsica de la vida a l’aula. Només si partim d’aquest punt podrem obtenir uns bons resultats d’aprenentatge.

 Si aconseguim eliminar les contraccions musculars, també eliminem els bloquejos mentals. Els bloquejos i les contraccions només es poden eliminar a través de la respiració .

 És important mantenir sempre l’esquena ben recta i el cap alt per a guanyar confiança en nosaltres mateixos.

El treball de la columna ha de ser important. Comparar-la amb una antena de televisió: quan més recte està més bé capta les ones. La nostra esquena funciona d’igual manera.

 Al mateix temps, la caixa toràcica ben oberta respirant àmpliament.

 

Entrades recents
24/02/2020
En el tercer mòdul TYE (Tècniques de yoga a l'educació) hem explorat les emocions, fomentat la creativitat, escoltat el cos i les sensacions.
24/01/2020
Integrant la dimensió comunicativa. A la tercera sessió de formació en metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües, vam descobrir la importància del cos i el moviment en el procés d'escriptura.
18/12/2019
La ponència de Núria Gomariz va demostrar de manera experiencial que hi ha una estreta relació entre el cos, les facultats mentals, les actituds i l'aprenentatge i, per tant, que el Ioga és una eina eficaç en l'àmbit educatiu.
Totes les entrades
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>