Des de l'inici de curs, més de vint professors de l'Institut Joan Ramon Benaprès duen a terme una formació en Ioga educatiu. El centre parteix de la idea que totes les eines que ajuden l'alumnat a aprendre millor i a tenir més control de sí mateixos són molt valuoses, no només a l' institut, sino també com a eina vital.

Des de l’inici de curs, més de vint professors de l’Institut Joan Ramon Benaprès porten a terme una formació en Ioga educatiu. El centre parteix de la idea que totes les eines i tècniques que ajudin a l’alumnat a aprendre millor i a tenir més control de si mateix són molt valuoses, no només mentre està a l’institut, sinó com a eina vital també.

En aquesta línia i havent constatat en les diferents reunions la dificultat dels alumnes en general per concentrar-se en una tasca i de dedicar i mantenir-hi l’atenció, el professorat va proposar d’organitzar una formació al centre per aprendre tècniques de ioga que poguéssim utilitzar a classe, i que aquesta formació repercutís en el benefici dels nostres alumnes.

El centre es va posar en contacte amb RYE España, una organització amb experiència en la formació de docents en tècniques de ioga a l’escola i amb reconeixement del Departament d’Ensenyament. Amb ells el professors hem après que el ioga no només ofereix tècniques d’atenció,  concentració i relaxació, sinó que també potencia la creativitat, l’autoestima, la reflexió, i desenvolupa la identitat personal, la consciència de les pròpies capacitats, la tolerància i el respecte. Amb exercicis de presa de consciència i de visualització interna, entre d’altres, d’una durada de potser 5 minuts màxim, es pot aconseguir entre tots un ambient més adequat per a les activitats a l’aula que afavoreixi l’entrada de la informació, l’assimilació dels continguts i la reproducció última. L’objectiu final seria que els alumnes incorporessin també aquesta tècnica a nivell personal, en el seu dia a dia.

El professorat que s’ha engrescat en aquesta  formació està molt satisfet amb la dinàmica del curs i hi veu les potencialitats. El proper repte és explorar les possibilitats a la classe, analitzar les necessitats dels nostres grups i començar a utilitzar de forma regular el ioga educatiu per a aconseguir extraure el màxim potencial dels nostres adolescents. És una vessant més a incorporar paulatinament a les classes, que demana preparació, és clar, però que de ben segur serà gratificant tant per a l’alumnat com per al professorat. Qui sap, potser algun dia els nois i les noies proposaran un exercici de ioga als seus pares per relaxar-se una mica abans de prendre decisions importants. 

 Article publicat en el diari local  “Eco”de Sitges

 

Entrades recents
24/02/2020
En el tercer mòdul TYE (Tècniques de yoga a l'educació) hem explorat les emocions, fomentat la creativitat, escoltat el cos i les sensacions.
18/12/2019
La ponència de Núria Gomariz va demostrar de manera experiencial que hi ha una estreta relació entre el cos, les facultats mentals, les actituds i l'aprenentatge i, per tant, que el Ioga és una eina eficaç en l'àmbit educatiu.
18/11/2019
El treball desenvolupat al seminari ens han portat a desgranar aquells ingredients necessaris per crear en totes les aules un bon ambient propici per créixer i aprendre amb benestar i harmonia.
Totes les entrades
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>