Des de l'inici de curs, més de vint professors de l'Institut Joan Ramon Benaprès duen a terme una formació en Ioga educatiu. El centre parteix de la idea que totes les eines que ajuden l'alumnat a aprendre millor i a tenir més control de sí mateixos són molt valuoses, no només a l' institut, sino també com a eina vital.

Des de l’inici de curs, més de vint professors de l’Institut Joan Ramon Benaprès porten a terme una formació en Ioga educatiu. El centre parteix de la idea que totes les eines i tècniques que ajudin a l’alumnat a aprendre millor i a tenir més control de si mateix són molt valuoses, no només mentre està a l’institut, sinó com a eina vital també.

En aquesta línia i havent constatat en les diferents reunions la dificultat dels alumnes en general per concentrar-se en una tasca i de dedicar i mantenir-hi l’atenció, el professorat va proposar d’organitzar una formació al centre per aprendre tècniques de ioga que poguéssim utilitzar a classe, i que aquesta formació repercutís en el benefici dels nostres alumnes.

El centre es va posar en contacte amb RYE España, una organització amb experiència en la formació de docents en tècniques de ioga a l’escola i amb reconeixement del Departament d’Ensenyament. Amb ells el professors hem après que el ioga no només ofereix tècniques d’atenció,  concentració i relaxació, sinó que també potencia la creativitat, l’autoestima, la reflexió, i desenvolupa la identitat personal, la consciència de les pròpies capacitats, la tolerància i el respecte. Amb exercicis de presa de consciència i de visualització interna, entre d’altres, d’una durada de potser 5 minuts màxim, es pot aconseguir entre tots un ambient més adequat per a les activitats a l’aula que afavoreixi l’entrada de la informació, l’assimilació dels continguts i la reproducció última. L’objectiu final seria que els alumnes incorporessin també aquesta tècnica a nivell personal, en el seu dia a dia.

El professorat que s’ha engrescat en aquesta  formació està molt satisfet amb la dinàmica del curs i hi veu les potencialitats. El proper repte és explorar les possibilitats a la classe, analitzar les necessitats dels nostres grups i començar a utilitzar de forma regular el ioga educatiu per a aconseguir extraure el màxim potencial dels nostres adolescents. És una vessant més a incorporar paulatinament a les classes, que demana preparació, és clar, però que de ben segur serà gratificant tant per a l’alumnat com per al professorat. Qui sap, potser algun dia els nois i les noies proposaran un exercici de ioga als seus pares per relaxar-se una mica abans de prendre decisions importants. 

 Article publicat en el diari local  “Eco”de Sitges

 

Entrades recents
22/07/2019
Reconèixer les emocions i els sentiments, ens ajuda a millorar les relacions amb els altres, aspecte molt important dins l’àmbit escolar. Saber gestionar les emocions i utilitzar els propis recursos interns, és necessari per poder créixer junts.
22/07/2019
A través del cos i de la respiració, podem prendre consciència del nostre estat intern. A vegades els alumnes estan nerviosos o cansats i necessiten uns moments de silenci, de descans, després d’un examen o d’un treball intens. És llavors que podem fer una relaxació, una visualització, un massatge...
13/12/2018
El Ioga, eina d’apoderament lectoescriptor, ha estat l’eix vertebrador de les activitats desenvolupades al CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa). Les tècniques de ioga ofereixen múltiples possibilitats per activar i preparar tant una lectura com una escriptura atenta i creatives.
Totes les entrades
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>