El Ioga, eina d’apoderament lectoescriptor, ha estat l’eix vertebrador de les activitats desenvolupades al CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa). Les tècniques de ioga ofereixen múltiples possibilitats per activar i preparar tant una lectura com una escriptura atenta i creatives.

El Ioga, eina d’apoderament lectoescriptor, ha estat l’eix vertebrador de les activitats desenvolupades el proppassat dimarts, 20 de novembre al CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa).IMG-4625

Durant dues hores i mitja, docents d’infantil, primària i secundària guiats per la professora Encarna Romero han experimentat com les tècniques de yoga ofereixen múltiples possibilitats per a activar i preparar tant una lectura com una escriptura atenta i creativa. Mitjançant tasques individuals, en parella i en grup, hem activat el ulls de les lectores i realitzat un petit projecte de treball que navegava des de la lectura comprensiva a l’escriptura i, finalment, cap a una lectura en veu alta compartida i amb diverses modulacions de veu. 

IMG-4628El taller s’inscriu dins del marc formatiu que l’associació RYE ESPAÑA realitza en col·laboració amb el CESIRE i el Departament d’Ensenyament.

Entrades recents
22/07/2019
Reconèixer les emocions i els sentiments, ens ajuda a millorar les relacions amb els altres, aspecte molt important dins l’àmbit escolar. Saber gestionar les emocions i utilitzar els propis recursos interns, és necessari per poder créixer junts.
22/07/2019
A través del cos i de la respiració, podem prendre consciència del nostre estat intern. A vegades els alumnes estan nerviosos o cansats i necessiten uns moments de silenci, de descans, després d’un examen o d’un treball intens. És llavors que podem fer una relaxació, una visualització, un massatge...
13/11/2018
La primera sessió de la formació que Rye España ofereix en col.laboració amb Cesire dins de l'àmbit lingüístic. Els temes tractats: la confiança en un mateix i en els altres, l'autoimatge i la dimensió comunicació oral, actitudinal i plurilingüe: ESCOLTAR i ESCOLTAR-SE.
Totes les entrades
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>