Equip RYE - RYE España

ARIADNA CIVIL PLANS

Ariadna

  • Professora de ioga des de 1994 a particulars, centres i institucions. Destaca en la seva trajectòria l’àmplia experiència en l’ensenyança del ioga  i en el lideratge de programes i grups per diferents col·lectius: infants, adolescents i joves, embarassades i famílies, actors, docents i gent gran.
  •  S’inicia en la pràctica de ioga de molt jove amb deixebles d’André Van Lysebeth.
  • Diplomada en  Hatha Ioga   per  la AIPYS (Asociación Internacional de  Profesores de Yoga Sananda) i Acreditada per la Generalitat de Catalunya.
  • Diplomada  en Tècniques de Ioga al’Educació i en Tècniques de Relaxació i Ioga Nidra,  pel RYE França
  • Formadora del Rye Espanya i cofundadora.
  • Formadora  en Ioga i Educació, Escola d’Estiu del Maresme, organitzat pel MEM
  • Membre  del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” de l’ ICE de la UAB, Barcelona 2007-13
  • Formada en la Cultura Seitai, Japó.
  • Actriu, diplomada per l’École Internationale de Théâtre Jaques Lecoq , Paris i per l’Institut del Teatre de Barcelona. Treballa com actriu de teatre i cine en l’àmbit nacional i internacional

 Convençuda en que aprendre és un element fundador, una experiència plaent i un desig intens i propi de la naturalesa humana.

DOLORS GARCIA DEBESA

Foto

  • Mestra d’Educació Infantil i Primària.
  • Professora deHatha Ioga per l’Associació de Yoga Asmita (APPYA). Acreditada per la Generalitat de Catalunya.
  •                Diplomada  en Tècniques del Ioga a l’ Educació i en Tècniques de Relaxació i Ioga Nidra pel RYE França.
  • Especialista en Tècniques d’Expressió i Psicomotricitat (Escola d’Expressió i Psicomotricitat Carme Aymerich).
  • Formadora i Presidenta del RYE España.
  • Ha intervingut en el postgrau d’lntervenció Psicopedagògica Integral de les Dificultats d’Aprenentatge a la URV (2014-2015).
  • Imparteix cursos a la UdG i en altres àmbits.
  • Ha intervingut en la I i II Jornades de Ioga a l’Educació a la UAB (2011- 2013).
  • Ha intervingut en la I Jornades de Ioga a l’Educació a la UB (2016).
  • Membre  del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” de I’ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.
  • Membre  del Grup de treball GRIAE (Grup de Investigació de Ioga en l’Àmbit Educatiu) de l’ICE de la UB, Barcelona 2014-2016.
  • Autora del llibre “Ioga i educació. Un aprenentatge per a la vida” 2011 Ed. PAMSA. Editat en castellà per Octaedro 2013. 
  • Ha publicat articles en  revistes pedagògiques i ha intervingut en programes de ràdio i televisió.

  Després de vint anys integrant el ioga a l’aula, el seu objectiu és seguir investigant i expandint la pràctica del ioga a l’educació per contribuir a formar persones lliures, capaces de donar sentit a les seves vides de forma intel·ligent.

M. TERESA LLADÓ ESCLUSA

teresa

  • Mestra de primària y professora de secundària, especialitzada en llengua francesa.
  • Professora de ioga.
  • Llicència d’estudis sobre el ioga a l’educació 2006-2007. Lloc web: http://www.xtec.cat/~mllado/
  • Diplomada en Tècniques de ioga en l’educació i en Tècniques de relaxació pel RYE França.
  • Secretària y formadora RYE.
  • Membre  del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” del ICE de la UAB, Barcelona 2007-13
  • Membre  del Grup de treball,  GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l’Educació) del ICE de la UB, Barcelona 2014-2016

 La seva trobada amb MichelineFlak li va descobrir la importància d’ensenyar els nens a habitar el seu cos i la seva ment, a descobrir i a descobrir-se a través del ioga. Intenta, tal com diu la llegenda, “fer  la seva part”  per tal que l’aprenentatge i l’ educació siguin moments de creixement i desenvolupament per als alumnes i  professors.

EULÀLIA MUÑOZ BÁRCENA

eulalia

Professora de secundària, catedràtica de llengua anglesa.

• Diplomada en Tècniques de ioga en la educació i en Tècniques de relaxació pel RYE França.

• Formadora i Presidenta RYE Espanya (2013-2015)

• Professora de ioga (AEPY) i acreditada per la Generalitat de Catalunya.

• Ha publicat diversos articles en revistes de pedagogia, llibres de recerca televisió i ràdio.

Ha impartit seminaris RYE en Jornades Universitàries organitzades per l’HISSI de la UB i la UIC i en altres organismes com el Col·legi de Llicenciats de Psicòlegs de Barcelona i en una trobada europea de l’organització EURYE 2015.

•Ha intervingut en la I i II Jornada de Ioga a l’Educació de la UAB (2011-2013) i en la I Jornada de Ioga a l’Educació en la UB de Barcelona.(2016)

•Ha format part del grup de treball “El ioga a l’Educació” de l’ICE de la UAB (2007-2013)

Ha utilitzat el ioga a les aules des del 1998 i actualment investiga sobre els efectes de la seva aplicació en l’entorn escolar i prepara un llibre sobre adolescència i ioga a l’aula.

 MARUJA RABAT MONRÓS

mauICE-1

  • Professora de Primària des de 1972- 20011
  • Professora de Hatha Yoga des de 2007
  • Ponent en la “I y II jornades de Ioga a l’Educació” UAB el 20011 i 20013
  • Ponent en la I jornada de la UB al 2016
  • Membre  del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” del ICE de la UAB, Barcelona 2007-13
  • Membre  del Grup de treball,  GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l’Educació) del ICE de la UB, Barcelona 2014-2016
  • Diplomada en Tècniques de Ioga a l’Educació i en Tècniques de Relaxació pel RYE França.
  • Formadora RYE. 2016
  • Ha impartit dos cursos de la utilització de les tècniques de ioga a l’Educació al CRP de Sant Feliu de Llobregat
  • Ha utilitzat les tècniques de ioga a les aules quan estava en actiu comprovant els seus resultats i efectes positius.
  • Formadora de la Generalitat en altres disciplines des de 1997 (comunicació visual i anglès)

 

ENCARNACIÓN ROMERO BUIZA

Encarna Romero (1)

  • Doctora en Pedagogia per la UB y Catedràtica de llengua Anglesa a Secundaria
  • Professora d’Educació Primària durant 18 anys.
  • Diplomada en Tècniques de ioga a l’educació i en Tècniques de relaxació pel  RYE França
  • Membre del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” del ICE de la UAB, Barcelona 2007-13
  • Coordinadora  del Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l’Educació) del ICE de la UB, Barcelona 2014-2016

La meva investigació es va fonamentar en els diaris escrits al llarg de quatre anys escolars. Un estudi narratiu fonamentat en la pràctica reflexiva que buscava la docent que jo era. Des del 2007 he utilitzat la tècnica de ioga a les meves aules de secundària. 

MONTSERRAT TEJEDOR NADAL

 Montserrat Tejedor Nadal

  • Professora de secundària i catedràtica en l’especialitat de música
  • Diplomada en Tècniques de Ioga a l’Educació i en Tècniques de Relaxació pel RYE França.
  •  Formadora RYE.
  • Membre del Grup de treball “El Ioga a l’ Educació” de l’HISSI de la UAB, Barcelona 2007-13
  • Membre del Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l’Educació) de l’HISSI de la UB, Barcelona 2014-15
  • Imparteix tallers de Tècniques de Ioga a l’Educació en el CRP de l’Hospitalet de Llobregat
  • Membre actiu com a cantant de diferents cors de gran nivell musical i exigència vocal donis de 1985: Coral Càrmina i Coral Sant Jordi de Barcelona. Col·laboració amb Lieder Camera de Sabadell.
  • Posseeix una llarga experiència en el treball i educació de la veu tant a l’aula com en altres àmbits socials especialment a través de cors infantils i juvenilsActualment experimenta amb els seus alumnes els beneficis del cant i l’audició musical a través de les Tècniques del Ioga i el treball corporal, marcant-se com objectiu principal el desbloqueig vocal i emocional , proporcionant als adolescents una major expressivitat i un increment del seu benestar personal.

 

 ELISABETH WERLEN

Photo Elisabeth por RYE Es

 

  • Pedagoga i especialista en psicomotricitat, professora de ioga.
  • Diplomada De Ioga Nidra,
  • Preparada i titularizada per Micheline Flak, fundadora de RYE (París) que al seu torn ha rebut els ensenyaments de Swami Satyananda, generador del mètode que es transmet actualment.
  • Secretària del EURYE (Federació dels RYE a Europa). I ha participat en el grup de recerca “Ioga a l’Educació” de l’ICE (Institut de Ciències del Educació) de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i la UB (Universitat de Barcelona).

 

Després d’exercir una carrera professional com a directora d’Empreses Socials, en un Centre de Formació per a la molt petita infància, i un altre, en una llar d’avis, a Paris (França), Elisabeth ensenya el francès i el ioga a Catalunya.

 

És especialista en Ioga Nidra, i es dedica a la transmissió d’aquest coneixement que va a l’essència, desperta i alimenta l’esperança. Professa els fonaments i la composició d’aquesta disciplina mil·lenària, amb el suport de la seva experiència de pedagoga i d’actriu de teatre.

 

A més, en tant que animadora de sessions de relaxació Ioga Nidra, i per donar a conèixer aquesta tècnica a un ampli públic, intervé en les EOI (Escoles oficials d’Idomes), en acadèmies de teatre i en col·loquis.

 

.

   

Informació relacionada
30/07/2014
L'èxit obtingut per les nostres pràctiques, així com el seu reconeixement, ens condueix a insistir en unes regles de bon ús que deuen, en qualsevol cas, estar a la base de les aplicacions del ioga en l'àmbit escolar. És indispensable evitar la utilització arbitrària i tenir cura que l'entusiasme per…
30/07/2014
El Ioga és portat a l'aula, no com un tema en si mateix, sinó com un element interdisciplinari que pot introduir-se en el transcurs de les classes normals. Per tant, ofereix a l'alumne una nova eina que pot ajudar al procés d'aprenentatge, i al mateix temps proporciona al mestre una…
30/07/2014
L'ésser humà, quan arriba al món, no està acabat. L'educació té per objectiu acabar les seves potencialitats per tal de portar-lo a comprendre quin és el seu lloc a la terra i quins són els seus vincles amb l'univers. L'escola no té tan sols la finalitat de formar professionals, sinó…
Tota la informació
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>