L'ésser humà, quan arriba al món, no està acabat. L'educació té per objectiu acabar les seves potencialitats per tal de portar-lo a comprendre quin és el seu lloc a la terra i quins són els seus vincles amb l'univers. L'escola no té tan sols la finalitat de formar professionals, sinó persones en evolució al llarg de la vida... Micheline Flak

 

mflak-150x150Orígens:

El RYE (Recherche sur le ioga dans l’éducation) va ser creat a França l’any 1978 per Micheline Flak-Doctorada en Literatura Americana, Professora d’Anglès, Doctorada en Literatura Americana, Professora de Ioga-i investigadora en l’aplicació de tècniques de ioga en l’educació.

 En 1973 Micheline Flak va realitzar al “Collège Condorcé” a París la primera experiència pràctica de ioga a l’aula per millorar el rendiment dels seus alumnes. Com a creadora del moviment per a la investigació del Ioga a l’Educació (RYE) ha treballat des de la seva creació en la difusió d’aquesta tècnica.

 El 1983 les tècniques RYE s’inclouen en el programa acadèmic a l’Escola Normal (MAFPEN) i el 1990 són ensenyades oficialment a nivell universitari a l’Institut Superior de Pedagogia a París.

 El 1985 es publica el llibre «Des enfants qui réussissent» escrit per Micheline Flak i Jacques de Coulon, traduït a diverses llengües. El títol en espanyol és «Nens que triomfen».

 L’1 de març del 2000 es crea el EURYE associació formada per tots els RYE europeus que forma part de la UEY (Unió Europea de Ioga).

 En juliol 2014 el Ministeri d’educació nacional francès reconeix el RYE com a associació educativa complementària de l’ensenyament públic. Les persones acreditades amb el Certificat RYE es consideren habilitades per integrar les tècniques de ioga en la seva docència i / o dinamitzar tallers de ioga en el marc de la reforma dels ritmes educatius.

 Des de la seva creació el RYE no ha parat de créixer i expandir-se per diferents països, entre els quals Espanya.

 Al juliol de 2011 un grup de docents de diferents nivells educatius: infantil, primària, secundària i EOI empesos pel desig d’investigar i difondre més enllà dels seus propis centres la pràctica i l’aplicació de les tècniques de ioga a l’educació, decideixen formar l’associació RYE a Espanya, amb seu al Centre Anahata de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona). Tots els membres fundadors havien estat formats en les tècniques RYE pel RYE França.

Filosofia

La filosofia RYE neix de l’encreuament entre el ioga mil · lenari i el sistema educatiu actual, de fet la seva existència respon a una demanda col · lectiva. En un ensenyament hiperintelectualizada, introdueix tècniques de benestar que tenen present la interdependència entre la ment i el cos.

La paraula “ioga” significa “unió” i la finalitat és l’harmonia entre el cos, les emocions i els desitjos del nen. L’objectiu és el benestar de l’alumne i l’ensenyant, sense perdre de vista la qualitat de l’aprenentatge. El rebuig i la desmotivació no són ineluctables a l’escola. Des del RYE estem convençuts que el plaer d’aprendre pot despertar energies considerables, la harmonització (a la qual convida el ioga) pot donar de nou entusiasme i motivació.

 S’exigeix ​​als docents acabar programes cada vegada més carregats, però que no es fa res per desenvolupar la memòria. Es diu als nens “presteu atenció!” Però no se’ls ensenya a concentrar-se. I, en canvi, tenen gran necessitat d’això, ja que estan atrets per una xarxa d’estímuls vinguts d’arreu que els empenyen a dispersar-se.

Per afavorir l’atenció i la concentració, els ensenyants formats en les tècniques RYE introdueixen en les seves classes breus sessions de ioga adaptat al context escolar, asseguts, o de peu entre taula i cadira. Els joves poden aprendre a relaxar-se, a concentrar-se, a estimular les seves energies quan estan cansats, ja calmar quan estan nerviosos. Els exercicis s’adapten a totes les activitats de la vida ia totes les matèries que s’ensenyen, des de l’educació infantil fins a la universitat, sense que hi hagi cap necessitat de referir-se a una filosofia o una creença.

 Els professors han remarcat, per exemple, que una breu sessió de relaxació ajuda als alumnes a parlar en públic i a relacionar-se amb els altres, que els estiraments que redrecen la columna fomenten la confiança en un mateix, que els exercicis simples de respiració porten a la calma i a una escolta millor.

 

Informació relacionada
03/09/2016
Equip RYE - RYE España
30/07/2014
L'èxit obtingut per les nostres pràctiques, així com el seu reconeixement, ens condueix a insistir en unes regles de bon ús que deuen, en qualsevol cas, estar a la base de les aplicacions del ioga en l'àmbit escolar. És indispensable evitar la utilització arbitrària i tenir cura que l'entusiasme per…
30/07/2014
El Ioga és portat a l'aula, no com un tema en si mateix, sinó com un element interdisciplinari que pot introduir-se en el transcurs de les classes normals. Per tant, ofereix a l'alumne una nova eina que pot ajudar al procés d'aprenentatge, i al mateix temps proporciona al mestre una…
Tota la informació
Comentaris
No hi ha comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>