Benvolguts / Benvolgudes,
Us comuniquem que durant els propers mesos l’associació RYE ESPAÑA deixarà d’oferir les seves activitats de difusió i formacions relacionades amb l’aplicació de les tècniques de Yoga en l’àmbit educatiu.
Agraïm molt sincerament la participació i col·laboració de totes les persones que ens han acompanyat en aquests catorze anys de camí.
Per a continuar tenint informació sobre les tècniques de Yoga a l’aula, contactar amb RYE FRANCE https://rye-yoga.fr/
RYE (Recherche sur le yoga dans l'éducation) va ser creat a França l'any 1978 per Micheline Flak -Doctorada en Literatura Americana, i Professora d'anglès.
Des de la seva creació les associacions RYE no han parat de créixer i expandir-se per diferents països, entre els quals Espanya.
Al juliol de 2011 un grup de docents de diferents nivells educatius: infantil, primària, secundària i EOI empesos pel desig d'investigar i difondre més enllà dels seus propis centres la pràctica i l'aplicació de les tècniques de ioga a l'educació, decideixen formar l'associació RYE a España, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
"L'ésser humà quan arriba a el món, no està acabat. L'educació té per objectiu desenvolupar les seves potencialitats per dur-lo a la comprensió del seu lloc a la terra i dels seus vincles amb l'univers. L'escola no té per finalitat fer de nosaltres professionals només, sinó persones en evolució al llarg de la vida ... "
Micheline Flak
Per afavorir l'atenció i la concentració, els ensenyants formats en les tècniques RYE introdueixen en les seves classes breus sessions de yoga adaptat al context escolar, asseguts, o dempeus entre taula i cadira. Els joves poden aprendre a relaxar-se, a concentrar-se, a estimular les seves energies quan estan cansats, i a calmar-se quan estan nerviosos. Els exercicis s'adapten a totes les activitats de la vida i a totes les matèries que s'ensenyen, des de l'educació infantil fins a la universitat, sense que hi hagi cap necessitat de referir-se a una filosofia o una creença.
Definim el yoga com una ciència experimental de la consciència, l'objectiu és desenvolupar les nostres potencialitats, mitjançant pràctiques que ens ajuden a adquirir competències com l'autonomia, la confiança, l'autoestima, la cooperació amb els altres, la gestió de les emocions i l'atenció i la concentració.