Qui som

SOBRE NOSALTRES

Som una associació formada per educadores i professores de yoga.

Qui som

El nostre objectiu és utilitzar la pràctica del yoga en l'àmbit educatiu per tal de desenvolupar les potencialitats dels nens i joves de la nova generació.
El yoga a l'educació contribueix al desenvolupament de l'ésser humà en la seva totalitat.
El desig de donar resposta als interrogants educatius crea en els docents i educadors la necessitat de transformar la forma d'ensenyar i crear noves sinèrgies, d'acord amb el moment en què vivim.
Les tècniques de yoga a l'aula desperten l'entusiasme per aprendre, estimulen el cervell, afavoreixen la confiança en un mateix, les habilitats socials i el benestar en general.
Els eixos d'acció de l'associació són la investigació, la formació i la difusió.

Metodologia

El yoga és portat a l'aula com un element interdisciplinari que pot introduir-se en el transcurs de les classes ordinàries o especials.

Ofereix a l'alumnat una nova eina que pot ajudar en el procés d'aprenentatge, i al mateix temps proporciona al mestre estratègies de suport pedagògic i emocional.

Els yoga Sutras de Patanjali són la font d'inspiració del mètode RYE.

Reconeixement


La formació RYE està reconeguda en el Pla de formació permanent del professorat que proposa el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Orígens i filosofia

"L'ésser humà quan arriba a el món, no està acabat. L'educació té per objectiu desenvolupar les seves potencialitats per dur-lo a la comprensió del seu lloc a la terra i dels seus vincles amb l'univers. L'escola no té per finalitat fer de nosaltres únicament professionals, sinó persones en evolució al llarg de la vida ... "
Micheline Flak

Orígens

El RYE (Recherche sur le ioga dans l'éducation) va ser creat a França l'any 1978 per Micheline Flak, Doctorada en Literatura Americana, Professora d'Anglès, Professora de Yoga, i investigadora en l'aplicació de tècniques de yoga a l'educació.

El 1973 Micheline Flak va realitzar en el "Collège Condorcet" a París la primera experiència pràctica de yoga a l'aula per millorar el rendiment dels seus alumnes. Com a creadora del moviment per a la Investigació del yoga a l'Educació (RYE) ha treballat des de la seva creació en la difusió d'aquest mètode.

El 1983 les tècniques RYE s'inclouen en el programa acadèmic a l'Escola Normal (MAFPEN) i des del 1990 són ensenyades oficialment a nivell universitari a l'Institut Superior de Pedagogia a París.

El 1985 es publica el llibre «Des enfants qui réussissent» escrit per Micheline Flak i Jacques de Coulon, traduït a diverses llengües. El títol en espanyol és «Yoga en la escuela. Manual básico para docentes y padres».

L'1 de març de l'any 2000 es crea l'EURYE associació que aglutina tots els RYE europeus, així com els del continent americà,  fins al 2019.

Al juliol any 2014 el Ministeri d'Educació Nacional Francès reconeix el RYE com a associació educativa complementària de l'ensenyament públic. Les persones acreditades amb el Certificat RYE es consideren habilitades per integrar les tècniques de yoga en la seva docència i/o dinamitzar tallers de yoga en el marc de la reforma dels ritmes educatius.

Des de la seva creació RYE no ha parat de créixer i expandir-se per diferents països, entre els quals Espanya.

Al juliol de 2011 un grup de docents de diferents nivells educatius: infantil, primària, secundària i EOI empesos pel desig d'investigar i difondre més enllà dels seus propis centres la pràctica i l'aplicació de les tècniques de yoga a l'educació, decideixen formar l'associació RYE a Espanya, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona). Tots els membres fundadors han estat formats en les tècniques RYE pel RYE França.

Filosofia

La filosofia RYE neix del creuament entre el yoga mil·lenari i el sistema educatiu actual, de fet la seva existència respon a una demanda col·lectiva. En un ensenyament hiperintelectualizat, introdueix tècniques de benestar que tenen present la interdependència entre la ment i el cos.

La paraula "yoga" significa "unió" i la finalitat és l'harmonia entre el cos, les emocions i la ment de l'home. L'objectiu és el benestar de l'alumne i de l'ensenyant, sense perdre de vista la qualitat de l'aprenentatge. El rebuig i la desmotivació no són ineluctables a l'escola. Des del RYE estem convençuts que el plaer d'aprendre pot despertar energies considerables, la harmonització (a la qual convida el yoga) pot donar de nou entusiasme i motivació.

S'exigeix als docents acabar programes cada vegada més carregats, però no es fa res per desenvolupar la memòria. Es diu als nens "pareu atenció!" però no se'ls ensenya a concentrar-se. I, en canvi, tenen gran necessitat d'això, ja que estan atrets per una xarxa d'estímuls vinguts d'arreu que els empenyen a dispersar-se.

Per afavorir l'atenció i la concentració, els ensenyants formats en les tècniques RYE introdueixen en les seves aules breus sessions de yoga adaptat al context escolar, asseguts, o dempeus entre taula i cadira. Els joves poden aprendre a relaxar-se, a concentrar-se, a estimular les seves energies quan estan cansats, i a calmar-se quan estan nerviosos. Els exercicis s'adapten a totes les activitats de la vida i a totes les matèries que s'ensenyen, des de l'educació infantil fins a la universitat, sense que hi hagi cap necessitat de referir-se a una filosofia o a una creença.

Els professors han remarcat, per exemple, que una breu sessió de relaxació ajuda els alumnes a parlar en públic i a relacionar-se amb els altres, que els estiraments que redrecen la columna fomenten la confiança en un mateix, que els exercicis simples de respiració porten a la calma i a una escolta millor.

Conegui el nostre equip


Totes les formadores són professores de yoga, docents i diplomades en Tècniques de Yoga a l'Educació (TYE) i en Tècniques de Relaxació i Yoga Nidra (TRYE) per RYE França i per RYE España.
Algunes són membres del GRIAE (Grup d'investigació del yoga en l'àmbit educatiu) de l'ICE de la UB,  i del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa)

DOLORS GARCIA DEBESA

Mestra d'Educació Infantil i Primaria.Profesora de Hatha Yoga per l'Associació de Yoga Asmita (APPYA). 

Acreditada per la Generalitat de Catalunya. Diplomada en Tècniques de Yoga a l'Educació i en Tècniques de Relaxació i Yoga Nidra pel RYE France.

Especialista en Tècniques d'Expressió i Psicomotricitat (Escola d'Expressió i Psicomotricitat Carme Aymerich). 

Formada en Yoga Terapèutic per l'escola Pranamanasyoga. 

Formadora i presidenta del RYE España. 

Ha intervingut en el postgrau Intervenció Psicopedagògica Integral de les Dificultats d'Aprenentatge a la URV (2014-2015) . 

Imparteix cursos a la UdG i en altres àmbits.

Ha intervingut en la I i II jornades de yoga a l'Educació a la UAB (2011-2013)  i en la I jornada de yoga a l'Educació a la UB (2016).

Membre del Grup de Treball "El ioga a l'Educació" de l'ICE de la UAB , Barcelona 2007-2013. 

Membre del Grup de Treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga en l'Àmbit Educatiu) de l'ICE de la UB, Barcelona 2014-2016. 

Autora de el llibre "Ioga i educació. Un Aprenentatge per a la vida "2011 Ed. PAMSA. Editat en castellà per Octaedro 2013. 

Ha publicat articles en revistes pedagògiques i ha intervingut en programes de ràdio i televisió.



ENCARNACIÓN ROMERO Buiza

Encarna Romero (1) Doctora en Pedagogia per la UB i catedràtica de llengua anglesa a Secundaria.Profesora d'Educació Primària durant 18 años.

Diplomada en Tècniques de yoga a l'educació i en Tècniques de relaxació pel RYE France.

Membre del Grup de treball "El Ioga a l' 'Educació" de l'ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.

Coordinadora de el Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l'Educació) de l'ICE de la UB, Barcelona 2014-2016.


M. TERESA LLADÓ

Mestra de primària i professora de secundària, especialitat en llengua francesa,   i Profesora de yoga.

Licencia d'estudis sobre el yoga a l'educació (curs 2006-2007). Lloc web: http://xtec.cat/~mllado.

Diplomada en Tècniques de yoga a l'educació i en Tècniques de relaxació pel RYE France. Formada en Ioga Terapèutic per l'escola Pranamanasyoga

Membre del Grup de treball "El Ioga a l' 'Educació" de l'ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.

Membre del Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l'Educació) de l'ICE de la UB, Barcelona 2014-2020.

Cofundadora de l'associació RYE de la qual és secretària i formadora.



MONTSERRAT TEIXIDOR NADAL

Professora de secundària i catedràtica en l'especialitat de música.

Diplomada en Tècniques de Yoga a l'Educació i en Tècniques de Relaxació pel RYE France.

Formadora RYE.

Membre del Grup de treball "El Ioga a l' 'Educació" de l'ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.

Membre del Grup de treball GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l'Educació) de l'ICE de la UB, Barcelona 2014-15.

Imparteix tallers de Tècniques de Ioga a l'Educació al CRP de l'Hospitalet de Llobregat.

Membre  actiu com a cantant de diferents cors de gran nivell musical i exigència vocal des de 1985: Coral Càrmina i Coral Sant Jordi de Barcelona. Col·laboració amb Lieder Camera de Sabadell. 

Posseeix una llarga experiència en el treball i educació de la veu tant a l'aula com en altres àmbits socials especialment a través de cors infantils i juvenils.


MARIA JOSEFA RABAT MONRÓS

Professora de Primària des 1972- 20011.

Professora de Hatha Ioga des del 2007.

Ponent en les "I i II Jornades de Ioga a l'Educació" UAB el 2011 i 20013.

Ponent a la I Jornada de Ioga a l'Educació de la UB el 20016.

Membre del Grup de treball " El Ioga a l'Educació" de l'ICE de la UAB, Barcelona 2007-13.

Membre del Grup de treball, GRIAE (Grup de Recerca de Ioga a l'Educació) de l'ICE de la UB, Barcelona 2014-2016.

Diplomada en Tècniques de Yoga a la Educació i en Tècniques de Relaxació pel RYE França. 

Formadora RYE 

He impartit dos cursos sobre la utilització de les Tècniques de Yoga a l'Educació al CRP de Sant Feliu de Llobregat el 2013.

He utilitzat els Tècniques de yoga a les aules, estan en actiu,  comprovant els seus resultats i efectes positius.

Formadora de la Generalitat en altres disciplines des de 1997 (comunicació visual i anglès).


"El ioga és l'oportunitat perfecta per ser
curiós sobre qui ets. "
Jason Crandell.
"Quan ensenyar és un art, aprendre és un plaer."
anònim
Share by: