actualitat oc

actualitat

Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües.



Curs d’aprofundiment 2020-2021


Aquesta formació és un curs d'aprofundiment i està adreçada a docents que hagin seguit prèviament alguna formació RYE,

Forma part del pla de Formació del Professorat organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa. 

:
:
:
Dies
Hores
Minuts
Segons
¡Cuenta regresiva terminada!

RYE i CESIRE: El ioga educatiu per a l'aprenentatge de llengües

Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües III (Curs 2019-2020)

Aquests cursos, de 30 hores, s'emmarquen dins de l'currículum competencial i inclusiu. Volen proporcionar, a les persones docents, l'adquisició d'habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge de llengües (L1 i L2).

Aquest aprenentatge holístic i globalitzat, avalat per la neurociència, recull tècniques, entre d'altres, de l'ioga educatiu, de la feina amb les intel·ligències múltiples i de la pedagogia musical. Integrar, connectar i equilibrar-les emocions, la cognició i el cos- converteixen en els tres conceptes clau perquè els aprenentatges de llengua siguin significatius. Aquestes tècniques afavoreixen, també, el desenvolupament de competències socials i personals dels alumnes.

objectius generals
  • Fomentar la visió plurilingüe de l'aprenentatge de llengües.
  • Millorar l'aprenentatge de les llengües a partir de l'ús de metodologies holístiques.
  • Dotar els participants de tècniques d'aprenentatge holístic que contribueixin a la millora de les competències comunicatives, socials i personals.
  • Dissenyar seqüències didàctiques o projectes competencials i significatius, integrant tècniques de l'aprenentatge holístic, en els quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i la seva avaluació.
Continguts i objectius

Els continguts s'estructuren entorn de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l'àmbit lingüístic (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, dimensió literària i dimensió i plurilingüe i intercultural) i l'altre amb tècniques d'aprenentatge holístic que contribueixen a:
  1. Crear un clima d'aula favorable dels aprenentatges.
  2. Propiciar la interacció constructiva i respectuosa a l'aula.
  3. Incrementar l'aprenentatge autònom i responsable de l'alumnat.
  4. Desenvolupar habilitats d'autoregulació emocional i cognitiva.
  5. Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini (lèxic, ortografia, fonètica, estructures gramaticals, etc.)
  6. Propiciar l'adquisició de confiança i millora de l'autoimatge en l'aprenentatge de llengües (L1 i L2).
  7. Desenvolupar habilitats per potenciar l'atenció i la concentració per a la millora de l'aprenentatge.

destinataris.

Docents de l'cicle superior de primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany). Poden participar un màxim de tres professors d'un mateix centre educatiu.




Veure les entrevistes de l'CESIRE

Trobada pedagògica sobre "Metodologies holístiques aplicades a l'aprenentatge de les llengües"

Organitza CESIRE i RYE

27 de 2019 a CESIRE
EL IOGA EDUCATIU EN L'APRENENTATGE DE LES LLENGÜES

Integrar, connectar i equilibrar, les emocions, la cognició i el cos es converteixen en els tres conceptes clau perquè els aprenentatges de llengua siguin significatius. Com integrem tècniques holístiques en l'aprenentatge de llengües a les aules d'infantil, primària i secundària?

Vine a descobrir alguns exemples a la Trobada pedagògica de l'dia 27 de juny!
Share by: