-El professor comença a citar el nom de cada un dels alumnes / es i els presenta somrients.
"Ara veus a la pantalla a Carles, observa com et somriu i saluda, ara és Carmen, Pedro ... .. tots ells et saluden ...."
Un cop hem acabat amb aquesta llista deixem un petit tros de cartolina sobre la taula de cada alumne / a perquè quan obri els ulls ho trobi sobre la taula.
"Ara anem a escriure un desig per aquest nou any que acabem de començar, no estarà dirigit a un company en concret i anem a decorar aquest petit desig que serà molt dolç, afectuós i amable".
PAS 2.-Cada alumne / a diposita el seu desig dins d'una sucrera ja que és el lloc correcte per guardar aquests dolços desitjos.
PAS 3.- Un cop tots / es han dipositat tots els seus dolços paraules / desitjos en la sucrera, el professor passa fila a fila i cada alumne pren un desig amb els ulls tancats; el llegeix en veu alta i després ho pega a la seva llibreta com a activitat del dia i per poder mirar-ho De tant en tant.
ADAPTACIÓ PER A PRIMÀRIA
El mateix procés però deixar un tros de plastilina sobre la taula i en acabar la relaxació permetre que confeccionin amb les seves mans un regal que li direm "bombó", embolicar-lo amb paper transparent en forma de bombó i posar-los un a un en una safata.
Un cop ja tenim tots els bombons passem la safata per cada fila i cada alumne / tria amb ulls tancats seu bombó.
Cada alumne obre un a un el seu bombó i l'ensenya a tots els altres. Posteriorment es deixen tots els bombons exposats en un racó de la classe com si fos una exposició. Més tard cadascun prendrà el bombó rebut i el dibuixarà a la seva llibreta quedant com a record.
Eulàlia Muñoz